İhracat, hem ülkelerin hem de işletmelerin ekonomik gelişimleri açısından kritik konumdadır. Bir ülkenin ürettiği mal ve hizmetlerin sadece iç piyasaya yönelik olması, ekonomik büyümenin sınırlı kalmasına neden olabilir. İhracat sayesinde ise, üretim hacmi artırılarak yeni pazarlara ulaşılabilir ve ülkenin ekonomisi büyüme potansiyelini artırabilir.
Bir işletme açısından da, ihracat, firma için yeni pazarlara açılma ve büyüme fırsatları sunar. İç piyasada karşılaşılan sıkı rekabet koşullarından uzaklaşarak, yeni pazarlarda daha az rekabetle karşılaşmak mümkün olabilir. Bu da, firma için daha yüksek kar marjları ve büyüme potansiyeli demektir. Ayrıca, ihracat yoluyla elde edilen döviz gelirleri, firmanın mali yapısını güçlendirebilir.
Bu özet rapor, Tanzanya’nın en çok ithal ettiği ürünleri
Türkiye’nin rekabet avantajı bulunan ürünler açısından
inceleyen bir çalışmayı kapsamaktadır. Bu raporun
amacı, Türkiye’nin Tanzanya’daki ihracat potansiyelini
ana hatlarıyla belirlemek ve bu ülkeye ihracat yapmak
isteyen firmalarımız giriş seviyesinde özet bir bilgi
sunmaktır.
Erişim Linki: Tanzanya RCA Raporu