İhracat, hem ülkelerin hem de işletmelerin ekonomik gelişimleri açısından kritik konumdadır. Bir ülkenin ürettiği mal ve hizmetlerin sadece iç piyasaya yönelik olması, ekonomik büyümenin sınırlı kalmasına neden olabilir. İhracat sayesinde ise, üretim hacmi artırılarak yeni pazarlara ulaşılabilir ve ülkenin ekonomisi büyüme potansiyelini artırabilir.
Bir işletme açısından da, ihracat, firma için yeni pazarlara açılma ve büyüme fırsatları sunar. İç piyasada karşılaşılan sıkı rekabet koşullarından uzaklaşarak, yeni pazarlarda daha az rekabetle karşılaşmak mümkün olabilir. Bu da, firma için daha yüksek kar marjları ve büyüme potansiyeli demektir. Ayrıca, ihracat yoluyla elde edilen döviz gelirleri, firmanın mali yapısını güçlendirebilir.
Bu özet rapor, Mısır’ın en çok ithal ettiği ürünleri Türkiye’nin rekabet avantajı bulunan ürünler açısından inceleyen bir çalışmayı kapsamaktadır. Bu raporun amacı, Türkiye’nin Mısır’daki ihracat potansiyelini ana hatlarıyla belirlemek ve bu ülkeye ihracat yapmak isteyen firmalarımız giriş seviyesinde özet bir bilgi sunmaktır.
Raporun devamına aşağıda yer alan linkten erişilebilmektedir.
Erişim Linki: Mısır RCA Raporu